Wednesday, July 20, 2005

HKK 2005

Wah... nampaknya ramai murid yang tidak berasa puas hati kerana esok harus mengenakan pakaian sekolah, bukan pakaian tradisional yang biasanya dipakai pada Hari Keharmonian Kaum. Pada cg, ada baiknya tidak memakai pakaian tradisional kerana murid-murid biasanya terlalu ghairah berbual-bual serta memetik gambar dalam kelas jika berpakaian tradisional. Akhirnya, guru tidak dapat mengajar kerana murid-murid tidak dapat memberi tumpuan pada pelajaran. Lagi pula, perlukah seseorang itu berpakaian tradisional untuk menghayati mesej Hari Keharmonian Kaum? Atau adakah murid-murid ingin berpakaian tradisional atas sebab-sebab lain?? Sila komen...

1 Comments:

At 3:27 pm, Anonymous Anonymous said...

ku songkong cikgu m berkata. aku pun tak berpuas hati,kerana kita tidak dapat memakai baju tradisional kita. Saya terdengar Mrs Sng bertanya kepada beberapa anak murid,adakah mereka mahu memakai baju tradisional mereka.

Ini tidak patut berlaku,suka hati kitala,kalau nak pakai ke tak..tetapi ada yang sedikit masalah yang akan terbuka. Masalahnya ialah,ada murid cuba melawa kan diri seperti memakai make-up ,kadang kala,ada cuba berpakaian tidak bertutup aurat.

Mereka pun berasa sian..kalau memakai baju tradisional ini. Lebih baik pakai baju sekolah kan??

sampai disini la...bubbye..

evil observer...

 

Post a Comment

<< Home